Portugezen zijn feestnummers - Reisverslag uit Viana do Castelo, Portugal van Wim Marian - WaarBenJij.nu Portugezen zijn feestnummers - Reisverslag uit Viana do Castelo, Portugal van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Portugezen zijn feestnummers

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 Juni 2015 | Portugal, Viana do Castelo

Hadden we fiesta in Lissabon, deze week was het ook in Porto raak.
Vuurwerk, regatta's met teams zelfs uit Brasilie en gisteravond een drukte van belang waarbij om half twaalf de halve haven leegliep met boten gevuld met aangeschoten mensen die naarhet vuurwerk gingen kijken maar ook feestvieren. Men heeft daarbij de gewoonte een potentiele geliefde met een prei op het hoofd te slaan. De plastic variant is ook aanwezig in de vorm vaneen hamertje die geluid geeft als je iemand op zijn kop slaat.
De zeewaterpomp is weer ok en de bilge weer zo droog als het hoort.
De kosten vielen ook alleszins mee, een derde van wat het in Nederland zou kosten.
Vandaag zijn we aangekomen in Viana, bijna op de grens met Galicie en ook hier staat een band alweer te trommelen. Hopenlijk kunnen we dit keer goed slapen.
Vandaag ook nog een goede daad gedaan door een Duitse zeiler te helpen die zijn roer verloren had. Hulpdiensten reageerden niet en toen ik een relay gaf en daarbij opmerkte dat de Coastguard siesta had werd er over de radio geantwoord en de reddingsboot uitgestuurd. De man kwam me nog bedanken want zonder roer kun je je toch wel heel eenzaam op zee voelen.