Guernsey - Reisverslag uit Roscoff, Frankrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu Guernsey - Reisverslag uit Roscoff, Frankrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Guernsey

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Juli 2015 | Frankrijk, Roscoff

Na 6 dagen in Camaret verwaaid gelegen te hebben zijn we weer op pad gegaan. Het was een periode met heerlijk zeilweer waarmee we flinke afstanden konden afleggen, ook nog geholpen door een gunstige stroming langs de kust van Bretagne.
Helaas was wifi en zelfs telefoon een probleem in de drie havens zodat we het blog niet konden uitbreiden.
We zijn geweest in Roscoff, een gloednieuwe haven, in Lezardrieux aan een prachtige rivier, maar verder een saai dorp en nu dus in Guernsey.
Met goed wifi maar wel een zeer drukke haven waar je achter een sluisdeur ligt die het water binnenhoudt, zodat alleen bij ongeveer hoogwater binnengelopen kan worden.
We hebben nog een motor probleem gehad vandaag, leuk bij de stroomsnelheden in het water van de baai van St. Malo.
Na een paar pogingen waarbij de motor langzaam uitstierf wist hij toch weer een nieuw leven te krijgen.
Waarschijnlijk een vuil brandstoffilter vanwege een slechte lading getankte diesel of uit de jerrycan die ik vandaag moest gebruiken.
Morgen een engeneer opgetrommeld om die filters te verwisselen.