Costa del Sol - Reisverslag uit Adra, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Costa del Sol - Reisverslag uit Adra, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Costa del Sol

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

09 Mei 2015 | Spanje, Adra

Na enige dagen zonder internet zijn we weer toe aan een update.
Internet was een probleem in een paar havens die we aandeden, terwijl er een redelijk grote haven ( Garrucha) was die helemaal verlaten was. Zelfs niemand die havengeld kwam beuren. Ook ons Spaanse sim-kaartje was op dus ook het verkrijgen van een weersverwachting was een probleem.
We zijn nu onze winterligplaats voorbij op weg naar Gibraltar en hebben er 8 weken over gedaan heen en terug naar Barcelona en Ibiza te varen. We liggen nu in de Real club nautico van Adra. Koninklijk wil meestal zeggen in Spanje duur en oude meuk. Zo ook hier. zelfs douchen is niet mogelijk vanwege defecte mengkranen. Gelukkig is er wel wifi.
Het weer is uitstekend. Vanmiddag in de kajuit 29 C, met alle luiken open en een ventilator aan. Een beetje te veel van het goede maar ik wen al aardig.
Tijdens het varen is het veel aangenamer omdat het zeewater nog altijd met 19 C redelijk koel is en er een dan ook een koel windje is.
Morgen zeggen we adios aan Adra en gaan in de richting van Malaga op twee dagreizen van Gibraltar.