Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 November 2014 | Spanje, Cartagena

Na een dag in Catagena bevalt het ons hier goed. Een belangrijke klus gedaan nl. de boot een motor servicebeurt te laten ondergaan. Binnen een dag, professioneel, maar wel met een hoog afzet gehalte.
De verwachte storm begint te komen. Zelf liggen we met drie mooringlines die de boot van de steiger houden. Kennen we niet in Nederland maar het werkt wel. Een catamaran die binnen liep veroorzaakte chaos door fout op fout te maken en zich bij de buren, die niet thuis waren, in de boot te boren. Er waren wel twee honden aan boord dus iedere hulpverlener was aarzelend bij hun aan boord te stappen.
Morgen gaat het nog twee keer zo hard waaien dus het zal wel het nachtje worden.
Er lopen hier veel cruiseschepen binnen. Gisteravond zagen we nog de Rijndam van de HAL, vandaag kwam een groot en prachtig zeilend cruiseschip aanmeren en ons uit de wind hoiden want ze liggen heel dichtbij.