Cadiz, Trafalgar en Barbate - Reisverslag uit Barbate, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cadiz, Trafalgar en Barbate - Reisverslag uit Barbate, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cadiz, Trafalgar en Barbate

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Oktober 2014 | Spanje, Barbate

Nadat we gisteren naar Cadiz geweest zijn per veerpont zijn we vandaag via Kaap Trafalgar uit gekomen in Barbate op een dagtrip van Gibraltar.
Cadiz is vlgs hun claim de oudste stad van Spanje en zeer toeristisch met smalle straatjes en weinig autoverkeer. Het ligt op een schiereiland en het eind daarvan is volgebouwd met de oude stad, havens en oude verdedigingswerken die de kleine baai beschermden. Klein is relatief omdat in de Napoleontische tijd hier de gezamenlijke Franse en Spaanse vloot lagen voor ze een dag later bij Trafalgar door Nelson in de pan werden ondanks hun numerieke overwicht. Vreemd is het te bedenken dat de kleine ondieptes op de zeekaart waarschijnlijk wrakken zijn uit die tijd, terwijl hier ook in Barbate we een ankerkerkhof gezien hebben met tientallen ankers uit vroeger tijden.
Hier in Barbate, een gat, genieten we muziek uit Marokko en Franse nieuwsuitzendingen. Stromingen hier in de Straits zijn groots en hopelijk hebben voor morgen de goede berekeningen gemaakt voor ons vertrek