Op weg naar he Noorden - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Wim Marian - WaarBenJij.nu Op weg naar he Noorden - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Op weg naar he Noorden

20 Juni 2015 | Portugal, Figueira da Foz

Na 2 dagen met in totaal 20 uur varen zijn we flink opgeschoten. We beginnen dan vaak op zulke dagen om 6 uur in de morgen om ook s'avonds nog wat tijd over te hebben. Ook is het dan windstil en kunnen we op de motor flink opschieten. Daar na begint het wat te waaien uit uiteenlopende richtingen en vervolgens kunnen we aan de bak met wind kracht 5 bf en bijna op de kop. De eerste nacht brachten we in Peniche schommelend door vanwege in en uitvarende vissers met bijbehorende hekgolf. Vandaag komen we bij in Figueira da Foz waar het wel rustig is.
Zaterdag wordt dan een rustdag met klusjes, sightseeing en boodschappen.
Na een moeilijke eerste dag is Martijn ook ingeschommeld en zijn alleen de hoge temperaturen van 30 plus nog een issue.