Cartagena-zoveel - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cartagena-zoveel - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cartagena-zoveel

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 Maart 2015 | Spanje, Cartagena

De aangekondigde storm is gekomen! We zitten al enkele dagen vast in Cartagena, in een boot die met dubbele landvasten vastligt, in een haven met golven die tegen de boot klotsen , met tegen de mast slaande vallen ( andere boten) en een boot die in de windvlagen op de kale mast scheef ligt waardoor we moeten oppassen niet om te vallen. Dit alles onder een Hollands grijze hemel. Al de derde keer dat we hier zijn met een storm.
Toch bevalt de haven ons goed met perfecte faciliteiten en vriendelijke bewoners en met altijd wat te doen in de mooie stad.
De boot is ook nog oranje van het Sahara stof dat in grote hoeveelheid is uitgestort over ons. De storm zou morgen moeten ophouden maar dan komt weer een regen periode. Het enig positieve aan het weer is dat het niet koud meer is.
We houden ons onledig met internetten, on-line bridgen, boodschapjes doen voor huishouden en boot. Met borrelen met andere haven bewoners die ook blij zijn eens uit de boot te klimmen. Sterke verhalen vertellen en horen zoals van die Nederlander die hier in een grote zeilboot ligt en die vorige week bij het onderhoud op de kant verrast werd door de monteurs.
Bij het verwisselen van de anodes was 1 anode nogal vast aan de huid en werd er dus met een moker afgeslagen. Bleek echter de warmte wisselaar van de generator te zijn die nu tegen hoge kosten voor de haven en veel van zijn tijd besteld en vervangen moet worden.
Zoals het er nu uit ziet gaan we weer Zondag op pad richting Santa Pola

• 20 Maart 2015 - 13:54

Henk En Marian:

Hi beidjes,

normaal ben ik altijd jaloers als vrienden of familie heerlijk over de wereld zwerven en al helemaal op jullie. Maar nu even niet, gezien mijn (niet aanwezige) zeebenen. Ondanks deze perikelen begrijp ik dat jullie je uitstekend amuseren. Wij hier ook, maar dan met drukke werkzaamheden (voor hoe lang nog). Het weer schijnt beter te worden maar dat is nog niet te zien, door de dikke bewolking hebben we vandaag wel de eclips gemist, heel jammer.
    Veel groeten en geniet van alles wat buiten de storm om leuk is, xxxx