La Rochelle - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu La Rochelle - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu

La Rochelle

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Juli 2015 | Frankrijk, La Rochelle

Na 43 uur varen , 245 mijlen in totaal en 95 liter diesel te hebben verstookt zijn we gisteren in La Rochelle aangekomen. Wel om 4 uur s'morgens maar dat maakt niet uit na zo'n tocht. Er was weinig wind, alleen op het eind konden we motorzeilen, maar dat maakte de tocht heel voorspoedig omdat ik met 48 uur en enige tegenwind rekening gehouden had.
Hier in La Rochelle is van alles loos met een enorme menigte op de been. Het is vandaag Quatorze Juillet maar ook Francofolie , een festival van het Franse chanson, met vanavond een optreden van Johnny Halliday, ( voor de jonge ouderen onder ons).
Ook weer een vuurwerk in onze haven, de zoveelste dit jaar.
De marina is gigantisch groot en het duurt wel een half uur om de stad per voet te bereiken.Wel hebben ze alle faciliteiten al moet je wifi kopen.
We hebben overgestoken met een ander Nederlands schip, de Pelikaan, dat iets sneller vaart maar in de buurt bleef, zodat we nog wat onderweg konden beppen.
Qua fauna onderweg hebben we verschillende dolfijn groepen gezien, maar de andere boot heeft een walvis gezien, waarna we natuurlijk ook extra waakzaam waren maar helaas...
Verder is het onwerkelijk hoe weinig andere boten te zien zijn op zee.
Alleen natuurlijk toen Marian op wacht stond s'nachts en een vrachtboot op ramkoers lag en ik heel lief uit een coma werd gewekt.
We hebben nog geprobeerd gisteren een Franse sim kaart te kopen.
Bleek nog steeds problematisch in Frankrijk. Duur en telecom winkels hebben ze niet in voorraad. Eindelijk een SFR winklel gevonden met wel voorraad en dan doet hij het niet op de boot gekomen en moeten we weer terug naar die zaak.
Donderdag varen we weer verder en hebben we weer gunstige wind

• 14 Juli 2015 - 18:09

Henk En Marian:

Hallo Wim en Marian,

Tjee, jullie komen al flink in de (voor ons) bekende omgeving en daarmee ook veel dichter bij huis. Klinkt overigens wel heel spannend zo'n lange tocht op die o zo grote zee, ik kan me voorstellen dat Marian je daar liefdevol voor wakker maakt ha ha..
    We hebben jullie goed gevolgd en ook genoten van jullie verhalen. Inmiddels wel goed uitgerust thuis gekomen van onze vakantie op Kefalonia, maar we vielen daarna opnieuw met de neus in de boter en dan is een vakantie ook weer snel vergeten. Dus doen jullie maar lekker rustig aan en geniet van deze geweldige tijd die jullie samen hebben zonder al die saaie perikelen, jullie huidige perikelen klinken veel leuker.
    Het is nog steeds druk en veel gedoe met mijn moeder, maar ja dat is nu eenmaal niet anders. Op kantoor zijn inmiddels wel wat ontwikkelingen maar nog niet in het stadium dat we daar afspraken over kunnen maken, maar het komt dichterbij.......
    Hoop jullie binnen niet al te lange tijd weer te zien maar voorlopig geniet ervan, liefs
    Henk en Marian
    ps door al het gedoe ben ik de verjaardag van Marian vergeten, dikke excuses maar alsnog van harte gefeliciteerd en nog heel veel gelukkige, vrolijke en gezonde jaren samen, met kinderen en kleinkinderen xxxx