Cadiz en appeltaart - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cadiz en appeltaart - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cadiz en appeltaart

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 Mei 2015 | Spanje, Cádiz

We hebben 3 dagen rond gelopen in Cadiz. Mooie oude stad met leuke pleintjes, nauwe middeleeuwse straatjes en veel winkeltjes en vertier want er waren ook een paar cruise schepen. De haven ligt op half een uur lopen van de oude stad maar wel over de pier en dus een mooi uitzicht over zee.
We hebben de vandaag de centrale markt en een grote supermarkt bezocht en ons luxueus, maar wel zwaar bepakt met de taxi naar de haven laten brengen. Ter viering van Pinksteren ( hier doen ze er trouwens niet aan) heb ik een appeltaart gebakken van een zorgvuldig bewaard, maar wel laatste pak Koopmans bakmix.
Gisteren twee musea bezocht die de historie van de stad laten zien. Onder meer door Phoeniciese en Romeinse overblijfselen, de eerste Spaanse grondwet en parlement was hier gevestigd .
Onze volgende target is midden Juni in Lissabon te zijn waar Martijn aan boord komt. Dit betekent een kalm gangetje richting Portugal