San Jose - Reisverslag uit Garrucha, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu San Jose - Reisverslag uit Garrucha, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

San Jose

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 November 2014 | Spanje, Garrucha

We deden een paar kleine haventjes aan waarvan de laatste, San Jose , wel de kleinste was. Zo klein dat Google Maps een probleem heeft het te vinden. Echt piep waar we nog net bij konden. Het ligt vlak voor een kaap Cabo de Gata, die nog wel eens voor moeilijkheden zorgt. Morgen hopen we er langs te glippen.Ander zitten we hier een weekend want er komt een depressie aan met veel wind en regen. We zitten dan ook op een dag varen van onze overwinter plaats.
Het weer is nog steeds zonnig maar wel kouder. Voor het eerst met een jas gezeild. Het was dan ook een forse wind op de kop. De temperatuur van het zeewater is nog 20C. De mensen in de haventjes zijn blij weer iemand te zien want het is normaal dat we maar een of twee zeilboten per dag zien varen.
Communicatie met de havenbaronnen is trouwens hier moeilijk daar niemand Engels spreekt en we ons in een mengseltje van alles bedienen met natuurlijk onze handen en voeten. Marian wist trouwens nog iemand in het kantoor te stoppen met roken ondanks de taalbarriere.
Morgen dus verder voor een lang weekend in Aguadulce waar we gemakkelijk de grote stad Almeria kunnen bezoeken en waar meer te doen is.