Beestjes - Reisverslag uit Almerimar, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Beestjes - Reisverslag uit Almerimar, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Beestjes

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 Oktober 2014 | Spanje, Almerimar

Omdat we vandaag lang gevaren hebben en er werkelijk niets is gebeurd dat het melden waard is, afgezien van een enkele vliegende vis, en een lange e-mail van Reineke, nu een van onze voortdurende zorgen : beestjes.
Kom je in Nederland op zeehavens bijna nooit muggen tegen is dat hier wel anders. Wanneer er ergens zoet water in de buurt is komen ze op ons af, en vooral op mij. In Portugal had ik ook nog bulten met wel 5cm doorsnee, het moeten wel heel bijzonderen geweest zijn. Met een hor kunnen we ze aardig buiten houden, maar het is nog zo warm dat toch ook raampjes zonder hor gebruikt worden. Vreselijk lastig zijn ook vliegen, echte plakkers. Gister nog midden op zee door lijkt wel een zwerm bedolven en waar we een hele dag mee gestoeid hebben. Ze zouden ook nog wel eens kunnen bijten.
Tenslotte nog muizen en kakkerlakken. In Portugal hadden medevertrekkers in de haven last van die vrienden. Omdat we ze op straat en op de steiger zagen lopen hebben we heel voorzichtig gedaan met ons schoeisel etc. In de douche in Estepona kwamen we wel 7 cm grote kakkerlakken tegen die ook nog op je afkwamen als je je stond af te drogen.
We blijven hier in Almerimar enkele dagen liggen om de overwintering en bootonderhoud te regelen. Het is een grote haven met veel blijvende overwinteraars en een lage kosten plaatje.

• 27 Oktober 2014 - 19:12

Reineke:

Met al die beestje nooit eenzaam :) en wat fijn dat jullie in december weer komen!!

gr Reineke