Cherbourg - Alderney - Guernsey - Treguier - Reisverslag uit Tréguier, Frankrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cherbourg - Alderney - Guernsey - Treguier - Reisverslag uit Tréguier, Frankrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cherbourg - Alderney - Guernsey - Treguier

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 Juli 2014 | Frankrijk, Tréguier

Vanwege (weer)het getij een luxe late start, maar wel onder begeleiding van een groep dolfijnen die ons belangstellend bekeken.
Naar Alderney overgestoken op doodtij van wege de enorme dwarsstromen die daar staan. Ook voorbij Cap de la Hague met de eerste enorme vuurtoren zoals die hier verder langs de kant staan.
Alderney bezocht per watertaxi omdat het Engelse kanaaleiland alleen meerboeien heeft.
De inkomende deining in de haven gaf de term rollenbollen in bed ook een nieuwe dimensie voor ons.
Volgende dag naar Guernsey- maar 4 uur verder- en geslapen aan de pontoon buiten de haven die gesloten was vanwege laag water.
Daarna naar Treguier, een mooi stadje in West Bretagne waar we een extra dag voor nemen.
We hebben het mooiste weer met wel vaak te weinig wind voor onze smaak.

• 22 Juli 2014 - 23:55

Trudy Jorritsma:

Hoi Mar en Wim,
    Dolfijnen, rollenbollen, watertaxi's en mooi weer..........ruilen?

Groeten Trudy en Eelco

• 24 Juli 2014 - 23:14

Jeanette:

Dolfijnen, mooi weer , geloof dat ik weer aanmonster