Cascais - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cascais - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cascais

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 Juni 2015 | Portugal, Cascais

Afgelopen dagen in Oeiras gelegen. Op vrijdag met de trein naar Lissabon voor de fado. Liepen richting de wijk Alfama en het werd steeds drukker en allemaal kraampjes bij de restaurantjes.
Op 12 juni wordt daar het feest van de heilige Antonius gevierd met sardines en varkensvlees, het eten voor de armen en weggespoeld met Sangria en Sagres bier. Uiteraard een sardientje meegepikt.
Helaas was door het feest een aantal gelegenheden van de fado niet open. Toch wat gevonden in de club de fado. Eigenlijk een beetje te commercieel naar onze zin. maar ja je wil wat!
Zaterdag was er in de haven muziek en om 0.00 uur vuurwerk, waarbij wij op de 1e rang zaten.
Helaas werden deze dagen gekenmerkt door kouder weer met op zondag het hoogtepunt tot 16.00 uur regen. Hollands Hondenweer.
Maandag naar Cascais gevaren een tochtje van 1 uur. Waar wij wachten tot het kind komt. i.p. gaan wij donderdag weer verder als het weer en de wind geen roet in het eten gooit

• 15 Juni 2015 - 20:44

Henk En Marian:

Hi luitjes,

wat jammer van het weer, maar die kust is berucht! Hopen dat jullie desondanks genieten. Wij vertrekken morgen voor 10 dagen naar Griekenland, even lekker luieren enz. en bijkomen van al het gedoe van de laatste maanden. Tot horens