Internet aan boord - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Internet aan boord - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Internet aan boord

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 April 2015 | Spanje, L'Ampolla

Omdat ik met een overbelaste knie zit en dus zo weinig mogelijk rondloop , zit ik nu vaak te internetten.
Normaal is dat in dit deel van Spanje de havens gerund worden watersportverenigingen hebben de meesten wifi in het clubgebouw met soms een antenne op het dak. Door de grootte van de havens is die wifi vaak slecht haalbaar vanaf de boot. We gebruiken dan ook vaak de wifi van cafeetjes en restaurantjes op de kade om in te loggen.
In de loop der tijd heb ik dan ook drie verschillende wifi-adapters aangeschaft waarvan de laatste, op aangeven door Martijn, een klein wondertje is.
In deze haven zei de havenmeester dat buiten het clubhuis geen wifi was. inderdaad deden de telefoons en tablet buiten de deur van het gebouw niets meer.Ook de andere adapters op de boot zagen niets van de wifi, ook omdat er een vrij dikke muur tussen de antenne en boot staat. Het nieuwe wondertje, een Pico, vond hem echter wel op 50 meter afstand en werkte net zo snel als de wifi thuis. Kunnen we toch nog BBO-en en BIC spelen!