Cudillero - Reisverslag uit Cudillero, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cudillero - Reisverslag uit Cudillero, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cudillero

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Augustus 2014 | Spanje, Cudillero

Vandaag 30 mijl gevaren naar Cudillero, kort stukje vanwege een foute windrichting uit het Westen. Ook regende het in het begin wat ook niet bevorderlijk is om er tegen aan te gaan.
Het dorpje ligt ingeklemd tegen bergruggen en ziet er van uit zee uit als een smokkelaarsnest. We zijn de enige bezoekers en ook de havenmeester meldde zich niet op onze oproep. Dan maar zelf een boei gekozen.
Even later staat een halve struikrover te roepen aan de kant, wilde bewegingen te maken en zich in toenemende mate op te winden.
Bleek de havenmeester te zijn die later langskwam en ons wel behulpzaam was bij het vinden van de juiste meerboei en een voor ons nieuwe techniek van boei-aanmeren.
Met bijbootje naar de kant om brood te scoren en een terrasje te pakken.
Het smokkelaarsnest bleek een leuk en zeer toeristisch dorpje te zijn met veel en vooral Spaanse toeristen

• 15 Augustus 2014 - 09:54

Reineke:

Hoi!
    Heb even bijgelezen! Leuk hoor! Hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn, dat het bootje het houdt en veel veilige mijlen nog!
    gr Reineke