Hull - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu Hull - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Hull

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 Augustus 2018 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

We komen in een moeilijk stuk water. Alle havens hier zij getijdehavens en dus beperkt toegankelijk. Dot gecombineerd met grote stroomsnelheden maakt het niet saai. Laatste stuk naar Hull klokten we 3.5 knopen meestroom. Als die andersom is valt er niet tegen op te boksen. Hull ligt aan de Humber die zo breed is als de Westerschelde . Wel veel meer troebel en de klei wolkt achter de boot. Ook veel moddervelden aan de kant. Hull is een leuke stad en de marina bij de oude stad. Om de volgende haven bij daglicht te kunnen binnen lopen moeten we om 10 uur vanavond uitvaren. Ook weer een belevenis hoewel Marian liever rustiger slaapt.

• 16 Augustus 2018 - 19:20

Henk En Marian:

Hoi hoi beidjes,
    Zijn jullie alweer zover. In Hull kwamen we vroeger altijd aan op weg naar familiebezoek in Schotland. Ik zou zeggen geniet een of twee dagen van Hull en laat Marian lekker slapen ;-). Wij inmiddels in normandie, hadden redelijk mooi weer maar nu plenst het. De avonden zijn wel fris, na morgen vertrekken we naar Bretagne, liefs en geniet ervan