Arklow, Ireland - Reisverslag uit Arklow, Ierland van Wim Marian - WaarBenJij.nu Arklow, Ireland - Reisverslag uit Arklow, Ierland van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Arklow, Ireland

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Juli 2018 | Ierland, Arklow

Na een vroege start vanwege het tij ging het richting Ierland. Ons eerste doel in Wales was Holyhead maar daar was de marina laatste winter vernield in een storm en we konden geen kontakt krijgen met ze over de huidige toestand. We haalden Arklow en dat bracht oude herinneringen boven omdat ik vroeger hier regelmatig kwam. De kunstmest fabriek is intussen gesloten en een plastic fabriek geworden.
Onderweg een 2de vispoging gewaagd. De eerste liep mis vanwege het vislood dat loskwam. De tweede keer, net nadat ik 80 m had uitgevierd achter de boot, kwam er een grote groep dolfijnen voorbij die zoveel kunstjes uithaalden zoals koprollen, kurketrekkers boven het water en enorme sprongen dat ik bang werd een van die beesten te haken aan mijn lijn. Vervolgens ging de boel in de haast in de knoop en zijn we een uur bezig geweest alles uit de war te halen. We blijven een dag en gaan verder langs de Ierse kant naar boven.
Het weer is nog altijd schitterend maar de wind draaide naar het zuidwesten en dat belooft minder standvastig weer.

• 15 Juli 2018 - 09:40

Coya Bos:

Hoi Wim, leuk dat ik ook weer kan meelezen. Mijn emailadres was veranderd. Veel plezier met het vervolg van jullie reis. Groeten Coya

• 16 Juli 2018 - 19:04

Béa :

Hi Wim, leuk hoor, mooie reis!
    is Marian al aan boord?
    groetjes, Béa