Zeilen in Subic Bay en Bezoek aan een Hacienda - Reisverslag uit Tiaong, Filipijnen van Wim Marian - WaarBenJij.nu Zeilen in Subic Bay en Bezoek aan een Hacienda - Reisverslag uit Tiaong, Filipijnen van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Zeilen in Subic Bay en Bezoek aan een Hacienda

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 April 2017 | Filipijnen, Tiaong

Inmiddels zijn we weer thuis maar ik wil dit blog netjes afmaken. Gewoon geen tijd gehad om alles direct te noteren.
Op Zondag zijn we gaan varen op de baai. Die is groter dan de Oosterschelde en dat was maar goed ook want de boot is maar 27 foot en de wind was zelfs tijdelijk 5 Bf. Door de wind was het heerlijk op het water en konden we het de omgeving goed van de waterkant bekijken.De ene kant is nog dicht begroeid met oerwoud met hier en daar een resort en aan de andere kant de kale bergen zoals je die ook in Spanje ziet.
Excitement genoeg toen de motor uitviel vanwege een grote hoeveelheid shit in de dieseltank, maar zeilend konden we ook de steigers bereiken. Speciaal was dat de havenhulp te water sprong om ons touw op te halen waarmee hij de boot naar de ligplaats trok.
Maandag en Dinsdag gingen we opo weg naar de hacienda Escudero. Een vroegere cocosnoot plantage en landgoed. Marcos heeft alle grootgrondbezit afgeschaft, en deze familie heeft de dans ontsprongen door de hacienda om te toveren in een theme park..
De reis er naar toe betekende om 4 uur s'ochtends verzamelen omdat we voor 7 uur door Manila moesten zijn. Onze auto had een nummerbord die Maandag niet mocht rijden in de stad.
Het landgoed had als theme het leven vroeger op een plantage.met als activiteiten een bezoek aan de kerk, nu museum over vroeger, het interne vervoer per wagen getrokken door waterbuffels. Bezoek aan en varen op de rivier met eigen hydro centrale en restaurant en natuurlijk de prachtige uit bamboe gemaakte vakantie huizen.
Dinsdag op de terugtocht langs een andere vakantie gebied voor rijke mensen uit Manila , Tagaytay wat boven op een rug van een enorme vulkaan ligt en daarom koeler dan beneden met een fraai uitzicht op een enorm kratermeer met daarin een nieuwe kleine vulkaan met meertje.
Verder