Tussenstop in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Wim Marian - WaarBenJij.nu Tussenstop in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Tussenstop in Dubai

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Maart 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Een tussenstop in Dubai leek ons wel mooi omdat de overstap naar de Filipijnen nogal lang was.
De vlucht zelf met Emirates en een A-380 was zeer plezierig. Je komt wel midden in de nacht aan, maar alles is hier een 24 uur economie .
We hadden een hotel geboekt in Deira, de oude stad, en het eerste wat ons opviel was hoe goedkoop de taxis zijn.
Het hotel was vriendelijk, kregen een upgrade van kamer, maar het ontbijt duurt maar tot 10 uur en was ronduit slecht.
De eerste dag de oude stad bekeken, met de souks, de nauwe straatjes vol met winkeltjes die je van alles proberen te verkopen. Wel hadden we problemen om een fatsoenlijk kop koffie te scoren, laat staan een glas bier.
Ook s'avonds tijdens het eten op een boot die een ritje maakte over de Dubai Creek was ook geen wijn te krijgen tot groot gemis van Marian.
De tweede dag een bezoek gebracht aan het nieuwere gedeelte van Dubai en met name aan de Burj Khalifa het hoogst gebouw ter wereld. Hier is ook de Dubai Mall waar ook een hele dag zoek gebracht kan worden.
Het is ongelooflijk te zien hoeveel culturen rondlopen in Dubai.
Bus ladingen toeristen uit Japan , China en Afrika maar ook veel werkende mensen uit India, Bangladesh en Pakistan en Europa.
Van de bevolking in UAE is maar 15 % een lokale inwoner die vaak rondloopt (man) in een prachtige witte jurk met witte hoofddoek en de vrouwen in een zwarte jas met zwarte sjaal.
Na een lange tijd wachten op het vliegveld de volgende vlucht genomen op weg naar Cebu en vliegveld Clark op het eiland Luzon.

• 30 Maart 2017 - 09:56

Attie:

Hoi Marian en Wim, wat leuk dat jullie weer verslag doen van de reis! Ook al worden jullie vervoerd ipv zelf het roer in handen te hebben.
    Wens jullie een heel fijne reis!!!

groetjes Attie XXX