Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Edinburgh

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Augustus 2018 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh was een van onze doelen voor deze vakantie. We hadden dan ook een marina gezocht die redelijk dicht bij het centrum ligt.
Toen we daar aankwamen was het bijna laagwater en de waarschuwingen in ons pilot book maakten ons voorzichtig. De havenmeester antwoordde niet en ook de telefoon werd niet opgenomen. Daarom toch maar een uur verderop in Port Edgar. Aangeprezen als de beste marina van Schotland maar toen we aankwamen was ook daar alles dicht. Codes voor de poort en douches toch nog versierd en ook wifi van de haven doet het voor het eerst sinds weken sinds we in Schotland zijn. Er zijn hier gewoon te weinig zeilboten en bezoekers om een infrastruktuur goed te onderhouden. Een ander voorbeeld was het dieseltanken vanmorgen. Een plek aan een hoge betonnen pier met een dieselslang waarmee vissersboten gevuld worden met 5000 liter per keer. Wel eens geprobeerd een gat van een duim met een anderhalfsduim vulpistool te vullen?
Het weer was vandaag zonnig , 19 C. en een stevige wind. Laatste stuk in de Firth of Forth wel hevig (6-7 Bf.) op de kop, maar de motor trok ons er goed tegen in. Was weer helemaal trots op het bootje.