Makkum - Reisverslag uit Makkum, Nederland van Wim Marian - WaarBenJij.nu Makkum - Reisverslag uit Makkum, Nederland van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Makkum

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

01 Augustus 2016 | Nederland, Makkum

Na de haven Laboe direct het Kielerkanaal ingegaan en ongeveer halverwege in Rendsburg gestopt voor de nacht. Volgende dag door naar Cuxhaven gevaren wat de normale uitvalsbasis is voorde tocht naar Nederland via de Duitse bocht. Er liggen dan ook veel Nederlandershier op het juiste weer te wachten. Die gelegenheid was er meteen de volgende dag.
Vanwege de sterke stroming opde Elbe verlaat iedereen op ongeveer de zelfde tijd de haven en Zaterdag morgen om 11 uur was het zover.
Tenminste 20 schepen verlieten de haven en moesten aan de wind en 5 Bf opboksen tegen steile golven. Af en toe staat de boot dan bijna op zijn kont.Toen we de Elbe uitwaren en een ruimere koers gevaren kon worden was het leed gauw geleden en kwamen we 26 uur later in Vlieland aan.
Op deze tijd van het jaar is Vlieland overvol, maar we kregen een plaats evenals een solozeiler die de hele tijd vanaf Cuxhaven voor ons uitvoer.
Na een lange nacht, een lange douche weer verder het IJ sselmeer op omdat er wat ander weer op komst is en we nu wat flexibeler zijn.
Nu dus weer in Makkum met zijn goede chinees en softijstent.

• 02 Augustus 2016 - 12:03

Carla:

Hallo wim en marjan, welkom terug in Nederland! We vinden jullie erg stoere zeilers hoor! Varen jullie nog langs bergen aan zee, want dan kunnen we zwaaien! Liefs en groeten van Sandra en carla

• 06 Augustus 2016 - 12:37

Henk:

Welkom thuis stoere luitjes. Wij zijn ook net terug van een fietstocht om het Bodenmeer.Wij keken naar water en jullie zaten er bovenop.Verschil moet er wezen, het lijkt wel bridge!! Hopelijk zien wij jullie bij de openingsdrive van BCM. Lieve groeten van Emmy en Henk.