Ebeltoft - Reisverslag uit Ebeltoft, Denemarken van Wim Marian - WaarBenJij.nu Ebeltoft - Reisverslag uit Ebeltoft, Denemarken van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Ebeltoft

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

21 Juli 2016 | Denemarken, Ebeltoft

Na een paar korte dag tochtjes aangekomen in Ebeltoft. Mooi oud en klein stadje met vakwerkhuisjes, een oude 19 eeuwse ververij die nog aardig intakt was en met een leuke haven met zelfs een museumschip.
Het weer is heerlijk zomers met een zwakke wind uit een goede oostelijke richting. Voorlopig blijft dat zo en we willen kleine tochten maken om zoveel mogelijk haventjes aan te doen in het kleine Belt gedeelte van Denemarken. De haven hiervoor was Greena, met een grote moderne marina, en die dient als uitvalsbasis voor Zweden, wat duidelijk te merken was. Alleen was die haven 1.5 kilometer van de plaats zelf en zonder supermarkt dus ongeschikt om te provianderen , waar we wel op gerekend hadden. Wel goede pizza's.
Opgevallen is ook dat we voor het eerst meer Nederlandse boten tegenkomen. Het is dan ook relatief druk op het water en in de havens zonder dat het storend is, waarschijnlijk vanwege het grote aantal kleine en grote jachthavens.