skagen (2) - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van Wim Marian - WaarBenJij.nu skagen (2) - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van Wim Marian - WaarBenJij.nu

skagen (2)

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 Juli 2016 | Denemarken, Skagen

Nog een dag liggen we verwaaid in Skagen. In een grote jachthaven met een hoge chaosfactor. Vanmorgen weer een film beleeft met boten die moeten landen en vertrekken zonder enige assistentie van de haven en die vaak metbehulp van andere bemanningen enigermate op de juiste plaats komen.
Wij liggen nog steeds als laatste in de rij wat betekend dat nieuwkomers steeds weer overwegen bij ons langs te komen liggen. Gebeurde wel om 7 uur s'morgens maar die zijn weer weg omdat met drie kleine kinderen en wandelwagen over 5boten klauteren wel erg veel gevraagd is..
Wij wandelen wat, doen alle klussen zoals wassen en drogen, inkopen voor de komende dagen en hebben gisteren lekker gegeten in een restaurant.
Er liggen veel Zweden en Noren. Die slaan vooral drank in. Er zijn tenminste 5grote drankwinkels bij de haven.. Ik heb nog geen andere Nederlandse vlag kunnen ontdekken, kennelijk is deze plaats toch te ver weg nogsteeds.
Morgen hopelijk eindelijk weer verder naar het zuiden.

• 19 Juli 2016 - 21:10

Bea:

Hi zwervers,
    Dus eigenlijk is het toch een "normaal leven op de boot, met wassen, drogen en boodschappen doen…
    Hebben jullie lekker gegeten in het restaurant? Wat zijn de specialiteiten van het land? Hebben jullie aquavit ingeslagen? .. dat zal wel, jullie kennende..
    Prettige reis verder en dank voor de verslagen!!
    Bea

• 19 Juli 2016 - 23:37

Wim En Marian:

Ha die Bea,
    Tot onze spijt hebben we bijna niet buitenshuis gegeten. Pilots en zeil boeken gaven ook aan : het is het niet waard in Noorwegen en Zweden. Prijzen zijn enorm : glas bier voor 8 euro, aangeklede hamburger in een hamburgertent 20 euro. pizza 20 euro. We zaten in een eetcafe wat te drinken en daar kwamen mensen speciaal naar toe voor de Donderdag specialiteit : Komle.
    Zag er niet uit en ik zou het nog niet aan de hond voorzetten.
    In Denemarken is het totaal anders. Normale prijzen , goede kwaliteit maar dit keer gingen voor safe : ribs.
    Drank is ook een probleem in Noorwegen en Zweden. In Denemarken is wijn te koop in de supermarkt ( ook zelfs whisky), maar in de andere landen moet je naar een vaak afgelegen staatswinkel met hoge prijzen. We vertrokken dus met 60 flessen wijn ( boot lag een beetje scheef ) en hebben in Helgoland sterke drank belastingvrij ingeslagen.
    De flessen liggen verspreid door de boot vanwege een eventuele controle door de douane ( wij gelukkig niet) en we zullen problemen hebben die allemaal weer bovendeks te krijgen