Skagen - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van Wim Marian - WaarBenJij.nu Skagen - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Skagen

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 Juli 2016 | Denemarken, Skagen

De dag begon met een rustige vaart door de scheren kust van west Zweden.
Een prachtige rit door een bijzonder landschap.
Omdat de komende dagen slecht weer en een sterke westelijke wind voorspeld werd, kreeg ik een brainwave dat de onverwachte windrichting nu wel heel gunstig was voor de oversteek naar Skagen in Denemarken die voor 1 dag later op het programma stond.
Halverwege de overtocht kwamen de gale warnings voor het Skagerrak weer voorbij en we waren blij dat we op tijd binnen waren.
Inmiddels liggen we 7 rijen dik in een vol Skagen op de uiterste punt van Jutland, tussen Noren, Zweden en Denen die zich allemaal schrap zetten voor een lawaaierige nacht,
Buiten waait het al stevig, net bij de achterbuurman een rubber boot van het voordek gewaaid, en het moet nog erger worden. Geeft wel een gevoel van saamhorigheid.
Ook hier is een Vrijdagavond feestje in de haven aan de gang, maar de band komt niet boven het fluiten van de wind uit.