Flekkefjord - Reisverslag uit Flekkefjord, Noorwegen van Wim Marian - WaarBenJij.nu Flekkefjord - Reisverslag uit Flekkefjord, Noorwegen van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Flekkefjord

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 Juni 2016 | Noorwegen, Flekkefjord

Met een harde wind uit een gustige hoek naar Flekkefjord gevaren. Via de Stolsfjord, die vanwege de naam een enorme aantrekkingskracht op me had.
Aan de ingang liggen verschillende ankerboeien voor mensen die niet 2 uur de fjord in willen varen. Aan het eind ligt het stadje en haventje met de naam van de fjord. Het oude gedeelte met houten huisjes uit de 17 eeuw heet Hollenderbyen, Hollanderbuurt, naar de Hollanders die hier kwamen en wonen om hout te halen. Amsterdam schijnt op palen gebouwd te zijn die hier vandaan kwamen. In ieder geval komen er nog steeds veel Nederlanders want in het toeristenburo hangen Nederlandse aankondigingen.
De meeste zeilboten die we tegenkwamen waren tegenliggers en botsten op tegen 6 Bf en tegenstroom. Mogelijk ontvluchten slecht weer want er komt bar slecht weer aan komende week. Ook wij hebben nog niet besloten wat we gaan doen.