Sylt - Reisverslag uit Hörnum, Duitsland van Wim Marian - WaarBenJij.nu Sylt - Reisverslag uit Hörnum, Duitsland van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Sylt

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Juni 2016 | Duitsland, Hörnum

Na een dag op Helgoland rondgelopen te hebben en de Jan van Gent kolonies te hebben bewonderd zijn we naar Hornum op Sylt gezeild.
Was koud en tamelijk veel wind maar wel mooi zeilen met halve wind en top snelheden. We kwamen daarom te vroeg aan en hadden bijna een vastloper, vanwege het lage tij, bij het binnenlopen van het zeegat.
Daarna wel diep water en zandbanken vol zeehonden.
Vandaag een extra dag in Hornum, een familie badplaatsje op het zuidelijke puntje van Sylt. Heerlijk klein haventje met verse broodjes en croissants en vooral rustig in tegenstelling tot Helgoland waar we twee nachten lagen te klotsen.Wel moesten we 3.5 euro pp. betalen om op het strand te mogen wandelen. Wie heeft daarvan ooit gehoord?
Geen wonder dat we zoveel Duitse badgasten op Walcheren hebben.
Kwamen nog een Nederlander tegen die alleen in een 7 meter boot(je) deze streken bevaart en die het leuk vond weer eens Nederlands te klappen.