Gijon-2 - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Gijon-2 - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Gijon-2

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Juli 2015 | Spanje, Gijón

We zijn na 3 dagen varen flink opgeschoten. Op weg naar Viviero vanuit de ankerplaats grote groepen dolfijnen tegengekomen die ook in de opdiepe baai op jacht waren.
In Viviero, ook diep in een ria verscholen, kwamen we een Nederlands stel tegen die ook op weg is naar Nederland en waar we nu mee optrekken en vooral ook na afloop van het zeilen borrelen.
We wilden eerst een kleine tocht vervolgens maken, maar het liep zo goed, ( en ik maakte een misrekening qua haven ingang), dat we door moesten en laat in Aviles aankwamen, in het donker en ook alles gesloten.
Ook vanmorgen was in de marina alles dicht dus zonder betaling en andere formaliteiten, die in Spanje gemakkelijk een uur kunnen duren, verder gevaren.
Hier in Gijon plannen we de overtocht van Biskaje naar Frankrijk, zeker niet het gemakkelijkste stukje. Met de Noordelijke en Oostelijke winden kan het nog wel enige tijd duren.
Jammer is wel dat het bezoek aan Bea in de Dordogne, niet kan doorgaan omdat alle bedden al bezet zijn met andere gasten in de komende periode.