Punta Umbria - Reisverslag uit Punta Umbría, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Punta Umbria - Reisverslag uit Punta Umbría, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Punta Umbria

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

25 Mei 2015 | Spanje, Punta Umbría

We varen langs de kust die erg lijkt op die van Nederland. Met ondieptes, duinen en badplaatsjes. Ook een industrie haven ( Huelva). Het is alleen veel mooier weer en veel rustiger qua plezierboten. Wel veel vissermannen.
Het lijkt wel of men elke keer weer verbaasd is een gast te zien, als we ergens in een haventje opduiken.
Over het weer kunnen we kort zijn. Meestal erg warm, en het moet hier echt stervens warm zijn in de zomer. Het zeewater is al 23 C. Meestal hebben we nu echter een lekker windje die de boel draaglijk houdt.
We hadden eigenlijk een andere haven ( El Rompido) uitgekozen omdat de pilot nogal lovend was. Echter we konden niet de haven ingang vinden en toen de dieptemeter begon te jammeren hebben we de poging maar moeten opgeven en moesten we 5 mijl terug varen ( nog nooit vertoond). We zijn er nog niet achter waar die ingang gebleven is maar wel kwam de kaart in de pilot en de electronische kaart overeen.
We liggen in een riviertje in een haven met stromend water en meerboeien waaraan misschien wel honderd vissersboten liggen.
Het geheel lijkt zo sterk op de oost kust van Engeland. Met dit verschil dat hier werkelijk niemand Engels spreekt.
Morgen weer verder naar de Guadiana, de grensrivier tussen Spanje en Portugal