Viva Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Viva Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Viva Cartagena

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Mei 2015 | Spanje, Cartagena

Na een tussenstop in Torreviega zijn we weer in Cartagena aangekomen.
Voor het eerst, dit jaar, zagen we wat meer zeilboten op zee, waarschijnlijk vanwege een lang weekend. Normaal tot nu toe was een gemiddelde van twee zeilboten per dag en meestal Engels.
Naar Cartagena wilden we eerst niet, maar tegenstroom en wind maakten het wel zo gemakkelijk en het is zeker ook geen straf hier te zijn.
Voelt een beetje als thuis komen hier in de YPC. We kennen de marinero's, die ons begroeten als oude bekenden, we kregen onze oude plaats aan de steiger en zelfs de buurfamilie is de zelfde als enkele weken geleden.
Wifi en alles is aanwezig en iedereen superrelaxed.
De supermarkten hier zijn ons ook bekend en ondanks de grote afstand lopen, hebben we grootgegrut. Afgelopen Vrijdag werden we namelijk verrast door de 1 mei waarop in Spanje kennelijk alles gesloten is en dat willen we niet nogmaals meemaken..
Het weer wordt steeds warmer aan de Costa Blanca en vandaag maakte het windje in de haven het uitgesproken heerlijk.Ook s'nachts slapen we nu met de luiken open vanwege de temperatuur.
Zoals gebruikelijk hier waait het weer behoorlijk uit niet de beste richting en op het laatste moment zullen we dus besluiten of we verder gaan of nog een dagje blijven.