Cambrils - Reisverslag uit Salou, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cambrils - Reisverslag uit Salou, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cambrils

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 April 2015 | Spanje, Salou

Na twee dagen in Barcelona te hebben rondgesjouwd zijn we weer op pad gegaan. Barca is een enorme stad met veel vertier, lekker eten en een hele mooie omgeving. We hebben ons geconcentreerd op de gebouwen van Gaudi en op de oude stad, Barri Gothic. Was genoeg om mijn knietje te
laten zeggen doe het nu zelf maar.
Ook de haven beviel ons goed. Opvallend was het grote aantal jonge mensen die in zeilboten woonden, vaak met Belgische op Nederlandse vlaggen maar overduidelijk Spaans, die zonder veel te doen te hebben de hele dag, op die manier een onderkomen hebben georganiseerd.
Een Spaanse vlag op de boot zou voor hen allerlei bureaucratie en kosten betekenen, dus dan maar een andere vlag.
Vandaag dus naar Cambrils, een plaatsje onder Tarragona, ruim 100 km, met een gemiddelde snelheid van 6 knopen door een goede zeilwind en meestroom. Omstandigheden van bewolkt in demorgen, zonnig s'middags en een onweersbui tegen de avond. Voor het eerst sinds lang het zeilpak weer eens aangehad. Ook gedurende de nacht regende het wat een enorme hoeveelheid vuil uit de lucht deed neerslaan. Deze is gelukkig alweer overboord gespoten, maar je moet er niet aandenken dat al dat vuil ook in longen terecht kan komen. Bijzonder voor mij was ook dat Barcelona een George Orwell plein heeft, een schrijver die ik aan het lezen was, en die een kennelijk geliefd boek had geschreven over zijn ervaringen in de stad ten tijde van de Spaanse burgeroorlog toen hij meestreed tegen Franco.