L'Ametlla de Mar - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu L'Ametlla de Mar - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

L'Ametlla de Mar

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 April 2015 | Spanje, L'Ampolla

We zijn goed opgeschoten door een paar dagen goed zeil ( en motor) weer.
Vandaag langs de Ebro delta, de bekende Spaanse rivier uit de kruiswoordpuzzels. De delta steekt 20 km in zee en daar moesten we "even" langs. Hier voor hebben we overnacht in Castellon na een korte en afgebroken tocht vanwege een hevige tegenwind. Ook Vinaros was een overnachtingsplaats. Allebei leuke vissers plaatsjes.
We zijn toen ook langs het schiereiland Peniscola gevaren, met daarop een imposante middeleeuwse burcht van de Tempeliers.
De Ebro is zonder loods helaas niet bevaarbaar en gezien ons vastlopen syndroom hebben we het niet uitgeprobeerd..
Het aantal zeilboten dat we tegenkomen is nog altijd zeel klein. Vandaag, Goede Vrijdag , een vrije dag in Spanje kwamen we drie boten tegen waarvan een een Frans schip.
Gister maar twee waarvan 1 een Nederlands schip was. Het is nog steeds zo rustig dat alle havens blij zijn weer een klantje te zien.
Het weer blijft goed al hoewel de maximum temperatuur vandaag "maar" 20 was. Het zeewater begint ook al op te warmen en was vandaag 16 C.
Het is me ook gelukt kontakt te krijgen metPau, een oud-collega uit Leiden die nu werkt vanuit Tarragona en waar ik vroeger in Nederland ook mee gezeild heb. We hebben wat tijd over om die stad te bezoeken en gaan beslist uit eten met hem, komende week.
We zitten op twee dagreizen van Barcelona dus de tijdsdruk is voorbij.

• 04 April 2015 - 20:24

Henk En Marian:

Hi beidjes,

klinkt weer allemaal perfect, vooral de bezoekjes aan de kleine stadjes, waarschijnlijk minder bekend bij het grote toerisme. Heerlijk dat het weer nu mee zit en al lijkt 20 gr niet veel, voor ons zou dat een wonder zijn, voor vannacht wordt vorst voorspeld ;-(. Maar de storm en regen is in ieder geval gestopt, we houden hoop op betere tijden.
    Vanuit een rustig Nederland wensen we jullie geweldige Paasdagen met veel mooi zeilweer, veel paaseitjes en ander lekker eten en drinken, xxxx