Cullera - Reisverslag uit Cullera, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Cullera - Reisverslag uit Cullera, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Cullera

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

28 Maart 2015 | Spanje, Cullera

Gister de eerste dag gehad zoals het hoort volgens Marian.
Warm, lekker windje van achter en volop zon.
Honderd km opgeschoven richting Barcelona.
Langs Cabo de la Nao ( de bult tegenover Ibiza) en in de richting van Valencia dat 25 km van Cullera afligt.
Qua beestjes hebben we weinig dolfijnen dag gezien op zee. Wel een maanvis, een raar soort grote discus vis uit het aquarium maar dan wel een meter hoog en lang. Zwemt met een vin boven water zodat het net een kleine haai lijkt. Ook twee keer een groep jagende tonijnen gezien met een zwerm meeuwen er boven, die ook mee genoten.
De boot houdt zich goed. Samen met Marian een draadje van de kajuit verlichting gesoldeerd, een nieuwe radar reflector gescoord ( oude was uit de mast gewaaid) en ook een vervanger voor de boiler thermostaat in Nederland gevonden.
We liggen in een rivier haventje van een club Nautico en dat was vanmorgen ( Zaterdag) goed te merken want iedereen was vroeg al aan zijn boot te klussen.
In een dag is het weer veranderd van s'morgens 12 gradenen een koude bergwind tot een zwoele Hollandse zwoel zomerdag met een temperatuur van 26 C. Ook hier zal het een van de eerste zomerse dagen zijn want wie niet aan het schuren is vaart langs in een boot de zee op.
We blijven het een dag aanzien en morgen weer verder naar Valencia voor een of twee dagen.

• 28 Maart 2015 - 11:47

Reineke:

klinkt heerlijk vanuit een een zeer koud en nat nederland.... lekker genieten ervan!