Granada, Garrucha - Reisverslag uit Garrucha, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Granada, Garrucha - Reisverslag uit Garrucha, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Granada, Garrucha

Door: Wim en Marian

Blijf op de hoogte en volg Wim

01 November 2014 | Spanje, Garrucha

Na een dagje bezoek aan Almeria zijn we gisteren naar Granada geweest. Een auto huren is nog goedkoper dan met de bus of trein naar zo'n stad gaan en is wel zo eenvoudig. De kaarten voor het Alhambra kunnen per internet besteld worden maar die waren voor de hele dag uitverkocht. Gelukkig hebben ze ook een aantal kaarten voor de direkte verkoop en konden we na een uur naar binnen. Het is opvallend hoeveel van die mega attracties in Portugal en Zuid Spanje van arabische oorsprong zijn, alsof na die periode weinig cultuur geproduceerd werd. Overgens werd het Alhambra in 1492 op de arabieren veroverd, ook de tijd wanneer Columbus Amerika bereikte.
Het Alhambra is zeer de moeite waard en lijkt ook sterk op de gebouwen in Sevilla.
Vandaag tot in het donker gevaren naar Garrucha. De kaap de Gata voorbij, altijd lastig. We zitten nu officieel aan de Costa Blanca.
Er komt een storm aan en daarom gaan we morgen naar Cartagena, ook weer een lange dag, maar wel naar een stad die volgens Piet "wonderschoon" is.