Santander - San Vicente de la Barquera - Gijon - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu Santander - San Vicente de la Barquera - Gijon - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Wim Marian - WaarBenJij.nu

Santander - San Vicente de la Barquera - Gijon

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 Augustus 2014 | Spanje, Gijón

Na een dag Santander naar San Vicente....., een klein eindje want we moesten nog rondkijken in Santander. Daar onze eerst "Ria", een klein riviertje, dorpje en eigenlijk geen haven. Als je binnen komt heb je eigenlijk geen idee wat je te wachten staat en in dit geval een sterke stroming door de eb en vloed.
Liep wel 2,5 knopen en dat maakt ankeren hachelijk. Verder is de Ria klein en kunnen er misschien maar 8 bezoeker boten bij. Heb dan ook een meerboei"geleend" maar dat betekent wel dat als de eigenaar terugkomt in de nacht hij het recht heeft je weg te sturen. Niet bevorderlijk voor de nachtrust, vooral die van Marian. Anderen kiezen er dan voor te ankeren maar met de noodzakelijke lange ankerketting gaat zo'n boot enorm gieren en regelmatig hoor je dan een angstkreet als twee boten langs elkaar scheren.
Vooral sommigen Fransen zijn ware kunstenaars in dit ankeren en gaan rustig slapen als anderen in angst hun boot regelmatig zien langs suizen.
Na de dinghy opgeblazen te hebben , hebben we het leuke vissersdorpje bezocht en van het mooie weer genoten. Overigens was dat mooie weer ook zo weer verdwenen want weersveranderingen gebeuren binnen het uur.
Daarna 60 mijl naar Gijon zonder vermeldenswaardigheden